Presentació

«Caritas» és una paraula que prové del llatí i vol dir caritat (fruit de l'amor). Aquesta paraula ha estat triada per identificar una entitat d'Església, la finalitat de la qual és fer possible que els pobres, marginats i exclosos de qualsevol societat surtin de la seva situació i puguin aconseguir una vida amb dignitat.

Aconseguir que les persones arribin a tenir una vida autònoma i es puguin valer per elles mateixes no és solament un problema de tipus econòmic, sinó també cultural, de valors, d'actitud personal, de pròpia identitat, d'autoestima, i també d'oportunitats. L'objectiu final requereix, així, un esforç molt important d'acompanyament, ajut, orientació i seguiment de les persones i de les seves situacions.

Per això des de Càritas s'entén que limitar els esforços a una simple distribució de béns, no és només insuficient sinó que és injust respecte a la persona pobra. En aquest sentit, correspon també a Càritas la sensibilització de la comunitat cristiana, de l'administració pública i de la societat en general respecte als problemes als quals s'enfronta.

Imatge de presentació